družina
swět
království
letopisy
summa
nestvůrci
dodatky

JANA BENEŠOVÁ

Hráčka a dějmistryně Vukogvazdské družiny od roku 1996
zrozena k hraní: 6. února 1979, v Praze
odehrála: 23 dobrodružství / jako dějmistryně 1
postavy: Meoda (7), Gereta (6), Asel (2), Tesla (9), Johana (1)
spravuje: statek Meody a Smolíka Kratkových ve vsi Hůrka v Mladečské oblasti Poljany
e-mail: asel[at]email.cz

JAK JSEM SE OCITLA V DRUŽINĚ...

Do družiny jsem se dostala v zimě roku 1996 současně s jejím založením. Tenkrát jsem neměla nejmenší tušení, co by to mohlo Dračí doupě býti, do té doby jsem nepřečetla jedinou fantasy knihu (a musím říci, že jsem úspěšně hrála Dračí doupě několik let bez toho, že bych měla přečtenu byť jen jednu knížku od J.R.R. Tolkiena) a vstup do družiny jsem brala jako zajímavé rozptýlení v předmaturitním období.

PŘEDCHOZÍ POSTAVY

MEODA - kudůčka alchymistka ••• Když jsem poprvé vzala do ruky pravidla Dračího doupěte a pročetla jsem si charakteristiky jednotlivých ras a povolání, měla jsem pocit, že naše družina se bude skládat ze samých kudůků alchymistů. Dnes to sama nechápu, ale zdálo se mi, že kudůk je ta nejlepší rasa a alchymista to nejlepší poslání. Když jsem pak svou volbu sdělila budoucímu PJ, ten se uchechtl a řekl, že u PJ-ů se netěší kudůci alchymisté moc velké oblibě, a jestli bych nechtěla hrát aspoň ženu, tedy ženu kudůka, tedy kudůčku. Začala jsem hrát kudůčku Meodu a vůbec jsem nevěděla, jak na to. Měla jsem matnou představu, jaká by asi měla být, ale ona si nakonec stejně dělala, co chtěla. Držela se pěkně za širokými zády zdatných krollů, které se čas od času vyměnily, jen ona pořád zůstávala. A po nějaké době se z ní stala zručná alchymistka, jejíž ohnivá hlína vyvolala uznalý pohled i na tváři takových, jako byli Rinvit a Lopin. A protože odejít se má na vrcholu slávy a Meoda nikdy netoužila zemřít hrdinskou smrtí, vdala se za Smolíka Kratka a já jsem si mohla konečně vyzkoušet, jaké je být skutečným hrdinou.

GERETA - barbarka šermířka ••• Moje zatím nejoblíbenější postava vznikla jako protiklad kudůčky Meody. Každý hráč si občas rád zahraje barbara válečníka. Toho, který má jedinou povinnost - ohánět se mečem. Postavu, se kterou může hráč v rozhodnou chvíli říci: "No na mě nekoukejte, já na to nemám inteligenci." Postavu, která si uznání družiny většinou získá velmi rychle, hned v prvním boji. A když je to ještě ke všemu ženská, má to pak v bandě plné chlapů docela pohodlné. Nesmí se ovšem zamilovat do prvního kouzelníka, který jí předčítá o lásce. Protože to se pak i v té nejdrsnější šermířce probudí mateřský instinkt a kariéra je jednoduše v háji.

ASEL - žena hraničářka ••• S touto postavou jsem původně měla veliké úmysly, proto jsem jí také přidělila své oblíbené jméno a dala jsem si záležet na jejím půvabu a vlastnostech. Ovšem od začátku jsem viděla, že to nějak nejde, a PJ byl zřejmě stejného mínění. Takže se jí první dobrodružství stalo osudným a já nemůžu o vztahu k této postavě napsat vůbec nic.
Pořád jsou dvě povolání, ke kterým jako hráč vzhlížím a na které si nějak netroufám. Kouzelník a hraničář. Rinvit by řekl, že je to proto, že jsem líná a má asi trochu pravdu. Ale myslím, že povolání hraničáře přísluší chlapům a asi už nikdy se nebudu pokoušet jim do toho strkat nos. A kouzelnice? To je zatím můj velký sen.

TESLA - elfka sicco ••• Když jsem začala Teslu hrát, nebyla už v družince nováčkem a tak jsem to měla jako hráčka o něco snadnější. Se svým půvabem, životními zkušenostmi a hlavně svými ZNÁMÝMI :) byla Tesla velmi schopnou družinicí. Já osobně jsem měla někdy dost problémů vypořádat se se situacemi, kdy se ostatní hrdinové obraceli na Teslu se slovy: "Hele, měla bys asi něco říct, to je tvoje parketa, já na to řečnění moc nejsem, mně jdou jiný věci." A protože já na to řečnění jsem jenom někdy, moje další postava nebude půvabnou elfkou s inteligencí a charismatem 19/+4.

JAKO DĚJMISTRYNĚ ODEHRÁLA...

13. MEODINA SVATBA ••• Pro svou premiéru v roli "DJ-ky" (Dámy Jeskyně) jsem zvolila maličké pětihodinové dobrodružství o tom, jak byla kudůčka alchymistka místo do novomanželského lože unesena do "pelechu" šejdíře a lupiče Jarmila Zelendy a jak se její přátelé rozhodli vyrvat ji ze spárů únosce.
Přes mé obrovské obavy a mindráky dopadlo dobrodružství relativně dobře a všichni tři hráči můj výstup pochválili. Takže jestli nekecali, povzbuzena úspěchem přichystám něco dalšího, většího a dobrodružnějšího, a budu se pyšnit tím, že jsem první DJ v historii Vukogvazdské družiny.

nahoru
© 1997–2011 Vukogvazdská družina. Veškerý obsah těchto stránek je chráněn mocnými zaklínadly a zlými duchy.