družina
swět
království
letopisy
summa
nestvůrci
dodatky

VOJTĚCH DOLEŽAL
bývalý PJ a hráč Vukogvazdské družiny
dobrodružství: 14 dobrodružství / jako dějmistr 4

DATUM A MÍSTO NAROZENÍ: 6. října 1978, Praha, ČSSR (tehdy), Evropa

STUDIUM: student VŠE (poté, co jsem nedobrovolně opustil Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy)

JAK JSEM SE DOSTAL DO DRUŽINY: Jakožto hráče zapáleného pro DrD (hraji ho již od doby jeho vzniku, již na základní škole jsme se se spolužáky toulali jeskyněmi a zabíjeli skřety a jinou havěť), mne do družiny přivedl spolužák z gymplu Jiří Kutil (tehdy Jokedit), neboť skupina, se kterou jsem hrával na gymnáziu, se rozpadla, a on vyslyšel moje přání někdy si s někým ještě zahrát (i když do Vukogvazdské družiny byla cesta ještě dlouhá a trnitá, vedoucí přes další dvě skupiny, neslavně končící po několika, možná přemrštěných, dobrodružstvích).

POSTAVY:

  • BORON - barbar válečník: Boron byla moje první postava ve Vukogvazdské družině. Nevěděl jsem tehdy, jak správně hrát, byl jsem ještě zvyklý na ten obyčejný způsob hospoda - jeskyně - hospoda atd. Chvíli trvalo, než jsem se trochu zapracoval. Doufal jsem, že dokáži vydržet s jedinou postavou velice dlouho, navíc jsem si všiml jisté nerozhodnosti jistých hráčů a rozhodl jsem se stát vůdcem Vukogvazdské družiny. Na to jsem nejprve potřeboval získat pověst neohroženého bojovníka, v čemž mi zabránila sic hrdinská, ale přeci jenom smrt na mučidlech v Orlohoru.

  • TERIA - elfka kouzelnice: Další pokus o získání vůdcovského místa. Nejprve byly menší problémy s tím, že ne všichni souhlasili, abych hrál ženskou postavu, ale nakonec nic jiného nezbylo. Chtěl jsem se také pobavit svou novou rolí kouzelnice, tak jsem si tropil možná až velké šprýmy, což se mi stalo osudným.

  • DAK - kudůk válečník: Po nevydařeném výstupu Terii jsem ještě během stejného dobrodružství nastoupil s další postavou, Dakem. Představa prcka ohánějícího se obouručákem mne velice okouzlila. Leč události byly natolik zamotané, že jsem udělal několik ukvapených rozhodnutí (viz podpálení města), že jsem ani nevydržel nápor dvou vojáků na schodišti. Inu, kdo uteče, vyhraje.

  • GROG - barbar válečník: Válečníci byli vždycky nedostatkový a velice ceněný artikl, takže i další postava byla válečník. Ale bohužel můj herní styl ještě nezaznamenal změn k lepšímu, takže Grog byl velice konfliktní atd. Po konzultaci se zakladateli družiny (tedy jenom jedním z nich) jsem přeci jen trochu změnil styl hry. Jestli se to osvědčilo či nikoli, nebylo možné dokázat, protože Grogovi se stala osudná chamtivost některých PJ-ů (nechci jmenovat), kteří nevybavují družinu kouzelnými předměty (je samozřejmě velký nedostatek, když postava na čtvrté úrovni nemá magického ani co by se za nehet vešlo). Když družina narazila na medvědodlaka, byl proti němu Grog s obyčejnými zbraněmi bezmocný.
    Povšiml jsem si jedné věci, a to při velikonočním dobrodružství ve Vukogvazdu, kterého se účastnilo jen málo vybraných jedinců. Hra v menší skupině mi mnohem více vyhovuje, takže v tomto dobrodružství se mohl Grog vesele vyřádit.

  • ARBAS - člověk zloděj: Arbas byl využitá příležitost dalšího dobrodružství vybrané skupiny, kde navíc chyběl zloděj jako sůl. Chtěl jsem si udělat nějakou zlou postavu, což jsem u Arbase možná trochu přehnal. V dobrodružství v Goranu se to ale neukázalo být nějakou vadou. Problémy přišly až s novým dobrodružstvím, kdy jsem objevil první nedostatky v Arbasově povaze, které dříve nebo později musely vést k jisté zkáze. A protože co je dáno, to je dáno, ani Arbas nebyl postavou, která by přežila nějak znatelně delší dobu. Tímto jsem se ujal prvního místa v umírání, přestože někteří členové družiny se mne pokoušejí stíhat. Je to trochu až ostuda, ale taková už je hra.

  • DAMIEN DE CULIVAN - půlelf válečník: Je to další postava vybíraná podle nedostatkových povolání v družině. Ale protože jsem chtěl, aby se od dosavadních válečníků trochu odlišovala v momentech mimo boj, zvolil jsem charakter rytíře. Až na několik menších konfliktů hra vycházela a já se začal těšit na postavu, která mi konečně vydrží.
    Bohužel nestalo se tak. Málem mi bylo osudné setkání s rysodlakem (opět díky absenci kouzelné zbraně), ale nakonec jsem doplatil na obvyklou situaci v družině, kdy najednou všichni vezmou roha a člověk (teda půlelf) se snaží udělat všechno pro to, aby dodržoval rytířský kodex a zachránil ostatní. Nikdy více! (I když tak hrozné to zase nebylo).

  • SKAGEN - kroll druid: Díky několika odPJovaným dobrodružstvím se mi povedlo to, co se mi nepovedlo při hraní - dostat se na vytouženou šestou úroveň. Nyní přichází první druid v historii Vukogvazdské družiny a také první kroll s jiným povoláním než válečník.

    JAKO PJ SPRAVOVAL: Elien, Lesovo, Severno, Jižno, Země Černého krále

    JAKO PJ ODEHRÁL:

    5. ZÁHADA UKRADENÉHO NÁHRDELNÍKU: Když jsem vstupoval do družiny, měl jsem už připravené dobrodružství, protože mé PJ-ovské zkušenosti nebyly zas tak malé, abych si už na něco menšího netroufl. Trochu problém by mi mohlo činit neznalost poměrů v družině, proto bylo dobrodružství koncipováno s velkou manipulací s postavami. A tak někdy během letních prázdnin jsme se sešli v Choceradech, kde to všechno vypuklo. Mozek mi tekl ušima, srdce bilo až v krku, ale dobrodružství běželo a vypadalo to, že se všichni baví. A tak během tří parných dnů byla družina protažena takovými dějovými zvraty, až jsem se bál, zdali jsem si nevymyslel moc velkou pitomost. Prázdninová pohoda ale dělá divy a tak mnozí hráči ještě dnes vzpomínají na světlé stránky tohoto mého dobrodružství.

    9. DOBRODRUŽSTVÍ V LESOVU: Mělo trochu povznést jméno Vukogvazdské družiny a trochu rozšířit znalosti tvora, kolem kterého se vlastně DrD motá. Ano, šlo o draka. A protože zabití tohoto mýtického tvora určitě nebylo v jejich silách, nebo by se stalo jednostrannou záležitostí kouzelnických blesku, bylo setkání s drakem koncipováno úplně jinak. Chtěl jsem do dobrodružství vstupovat s perfektně připraveným backgroundem a všemi místy, kde se má děj odehrát, což tak zakalilo můj rozum, že samotný efekt hry nestál skoro za nic. Má prchlivá povaha komplikovala různé části hry, kde jsem nesnesl nápady hráčů, které mi ztěžovaly příběh, že někdy docházelo až k hádkám. Všechno vyvrcholilo při souboji s Černou družinou, na jejíž hraní jsem si přizval své přátele. Nápady Černé družiny mne tak vyvedly z míry, že to vypadalo, že zkolabuji nejen já, ale i celé dobrodružství. Nakonec po deseti minutách hlubokých vdechů a výdechů se podařilo dobrodružství dokončit, i když jeho neslavným řízením jsem si vysloužil hodnocení zatím nejhoršího dobrodružství v dějinách Vukogvazdské družiny. Proto se hodlám polepšit a doufám, že další dobrodružství zaujme jedno z prvních míst v hráčských srdcích mých spoludružiníků.

    19. DO ZEMĚ ČERNÉHO KRÁLE: Po delší odmlce jsem se opět chytil PJ-ovského žezla a provedl družinu dalšími neznámými kraji. Dobrodružství bylo koncipováno tak, aby si družiníci uvědomili několik zásadních věcí, že ne vždy platí kdo uteče vyhraje, že ten, kdo se obětuje pro druhé, není vždy odsouzen k záhubě a že i kouzelník není v boji ztracen, neboť i jeho hůl může být smrtící.
    Navíc se po odehrání tohoto dobrodružství mělo poodkrýt něco o Zemi Černého krále, což se můžete dočíst i na naší stránce. Rinvit, jakožto čaroděj a v podstatě nejstarší člen družiny byl zasvěcen do mnoha tajů a tak pokud někdy vyjdou letopisy (a já doufám že ano), dozvíte se pak i několik zajímavých postřehů, např. kdo je muž s bradkou známý z dobrodružství v Elienu, co dělá Faughnár, kolik členů má elfí rada atp. (i když pozorní navštěvovatelé našich stránek to zde jistě někde objeví)

    21. VÝLET NA MOŘSKÉ DNO: Další dobrodružství, vybočující z obvyklých konceptů se spoustou zápletek, nebezpečí, možná i zklamání, během něhož se částečně přetvoří část světa. Aniž to zatím kdokoliv ví, objevuje se druhý drak, který jistě připraví některým vládcům dlouhé, bezesné noci... Během tohoto dobrodružství jsme otestovali i několik nováčků, kteří chtěli rozšířit řídnoucí řady Vukogvazdské družiny. A jak si vedli? To už zjistíte sami.

    OBLÍBENOSTI: I když mám rád fantasy skoro všeho druhu (J. R. R. Tolkiena obzvláště), nepohrdám i jinými věcmi (např. sci-fi), mezi něž se řadí i hraní her od Games Workshopu (o kterém jste již možná slyšeli), předně jejich her Warhammer, Warhammer 40 000, Warhammer Quest, Epic 40 000, Space Hulk a jiné další. Navíc nejsem žádný pecivál a zajímám se dost o sporty (basketbal, softball, snowboarding) a čas od času vyrazím se svými přáteli z Vukogvazdské družiny na nějakou tu šermovačku do lesu.

    OBLÍBENÝ CITÁT: Citáty mi většinou neuvíznou v paměti, natož abych měl nějaký oblíbený. Pamatuji si jen několik humorných vět z knížek Andrzeje Sapkowského a Terryho Pratchetta: "Tajemné runy na sekerách trpaslíků praví - Nechť chcípnú všichni zkurvysyni" anebo "Jo hole mágů, to nejsou přeludy, bývají na špicích zdobeny žaludy" popřípadě "Krleš! Bonsai!"

    POPIS HRÁČE (nepovinný bod):
    Vojtěch Doležal, člověk student, toho času svobodný
    narozen: 6. 10. 1978 v Praze
    rodiče pocházejí z chudých vrstev: otec nižší elektrotechnický mág, matka chůva v panské službě
    výška 185 cm, váha 1700 mn, vlasy hnědé nakrátko ostříhané, oči šedomodré, špatně oholená tvář (možná i kratší bradka)
    vybavení: boty, kalhoty, triko, svetr, do zimního počasí bunda a čepice
    zbraně: propiska, platební karta České spořitelny, klíče
    dovednosti: umím číst, psát a plavat, jezdit na koni velikosti B a M, integrovat a derivovat v oboru reálných čísel (v komplexních bych si to netroufl)
    oblíbená četba: modrá knížka
    oblíbené pití: pivo, mých jater limonáda
    oblíbený předmět: peníze (i když jich mám tak málo)

  • nahoru
    © 1997–2011 Vukogvazdská družina. Veškerý obsah těchto stránek je chráněn mocnými zaklínadly a zlými duchy.